• Standaard verzending van maar slechts €2,50 per post!
  • Online cursussen makkelijk te volgen vanaf tablet, smartphone of laptop!

Het belang van afschermen

Voor een ieder die zich begeeft op het vlak van de paranormaal informatieve of energetische processen is het van belang zich af te schermen. Dit geldt overigens ook voor hen die kampen met gevoeligheden zonder dat zij dit verkiezen verder te ontwikkelen. Het afschermen is van groot belang. Het kan zijn dat je je meer gewaar wordt van dingen 'naast' het normale, zoals paramaal aanschouwen van een recente situatie die zich heeft voorgedaan of het zien van een symbool dat betrekking heeft op de huidige situatie, zoals toevalligheden, het zien van dubbele getallen of munten vinden, veren op je pad etc. Het meevoelen met de pijn van een ander, of dit nu een mens, dier of plant is, is iets anders dan de pijn echt overnemen, zoals een zere arm, hoofdpijn maar ook het overnemen van de vermoeidheid van anderen.  Ook emoties van anderen kun je veel last van hebben en dan is het goed om je te leren afschermen.

Manieren om jezelf af te schermen

Afschermen is iets anders dan je letterlijk af te sluiten. Afschermen betekent eigenlijk dat je jezelf voorziet van een bescherming waardoor je wel in staat bent mee te voelen of aan te voelen maar niet met je mee blijft dragen. Het jezelf afschermen is een persoonlijk gebeuren. Iedereen heeft een eigen methode die voor hem of haar prettig werkt. Als je zelf nog geen methode hebt ontwikkeld , probeer dan de methoden die ik hier benoem eens allemaal uit. En kijk goed welke manier het beste aanvoelt.

visualisatiemethoden om jezelf af te schermen:

  • Visualiseer een blauw licht rondom je lichaam en vraag om afscherming.
  • Visualiseer jezelf als zittend in een ei met een poreuze schil en vraag om bescherming.
  • Visualiseer een magische cirkel om je heen en visualiseer dat deze cirkel jou bescherming biedt.
  • Visualiseer een gouden kolom die van boven je hoofd tot onder je voeten komt Dit schermt af tegen negatieve invloeden van anderen. 
  • Je kunt ook kijken wanneer je interesse hebt in magie , over magische rituelen die je helpen tegen negatieve invloeden.. Kijk altijd goed of je hierbij met het licht werkt en niet met de dark magic te maken heb. Je mag me altijd hierover mailen als je zeker wil zijn dat je goed zit.

Energetische methoden om jezelf af te schermen:

Wanneer je interesse bij gidsen en engelen ligt is dit een geschikte manier.

Vraag simpelweg of je gids of engel wil beschermen. Je kan hierbij Aartsengel Michaël aanroepen om je te beschermen met zijn zwaard. Roep drie keer zijn naam en visualiseer dat hij met zijn zwaard gemaakt van fel licht alles wat negatief is om je heen wegsnijdt. Ook hier kun je gebruik maken van engelenmagie of andere vormen , zoals kaarsen.

 

 

Manieren om jezelf te ontladen

Het jezelf afschermen werkt vaak prima in alledaagse gevallen. Maar soms werkt het niet afdoende. Om die reden noem ik graag ook een aantal voorbeelden van manieren die je kunnen helpen te ontladen.

Om te ontladen kan het boeren, gapen, hikken, niesen, winden of zuchten heel zinvol zijn. Het zuchten werkt goed, maar gapen en boeren kun je jezelf eigen maken wanneer je merkt dat je, hoewel je je afgeschermd hebt, toch nog energie hebt vastgehouden. 

  • Je kunt je ook proberen om verlichting te vinden door een aantal keren diep en hardop te zuchten. En daarbij te bedenken dat je alle spanningen wegzucht. Nog een manier is om elke ochtend langzaam van je hiel naar je tenen rolt. Wanneer je op je tenen staat doe je je armen in de lucht en wanneer je je armen weer laat zakken kom je langzaam weer rollend naar je hielen. Doe dit elke ochtend drie keer. Je bent hierdoor minder kwetsbaar , ook voor opmerkingen van de ander.
  • Bewegen is ook altijd goed omdat je dan je energie aan het stromen houdt. Sporten is dan een goede uitlaatklep en helpt je meer in het nu te zijn.
  • De natuur om ons heen werkt ook helend en helpt ons met opladen. Dus in de natuur wandelen helpt ook zeker.
  • Denk dan ook aan gezonde voeding. Dit is letterlijk de vaste vorm van energie die we tot ons nemen. Het is daarom ook belangrijk om gezond te eten. En dit geldt vaak nog meer wanneer je gevoelig bent. Het is dan ook goed om te letten op allerlei allergieën. Voedselallergie komt veel voor bij mensen die hoog gevoelig zijn en dit kan er dan ook voor zorgen dat je moe wordt. 
  • Een persoonlijke dagboek kan je helpen om alles eens lekker op papier te zetten , dit zorgt er niet alleen voor dat je je uit maar ook om alles los te laten en het in je dagboek te laten. Zo is er weer ruimte voor anderen dingen. Mensen die hoog gevoelig zijn hebben de neiging alles door te denken. Te piekeren en dit is heel vermoeiend. Maar je kunt het ook gebruiken als troost, steun om al je emoties kwijt te kunnen. 
  • Meditatie is natuurlijk altijd een goede manier om rust te vinden en te leren in het NU te zijn. In het Nu hebben we niks nodig, is er geen leed, dit bevindt zich vaak in het verleden en in de toekomst en daar denken we dan vaak over na. Ook is het gebleken dat lichamelijke pijnen meer te verdragen zijn doordat je het laat komen en gaan. Je leert je of iets anders te focussen. Maar dit verschilt per persoon. Niet iedereen heeft iets met mediteren.

Tot slot. Wanneer je meer wil weten over hoe je je kan opladen/ afschermen met behulp van natuurlijke producten zoals kruiden, mineralen, bloemen, dan kun je de toekomstige module volgen van het werken met natuurenergie.


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.