• Standaard verzending van maar slechts €2,50 per post!
  • Online cursussen makkelijk te volgen vanaf tablet, smartphone of laptop!

Je eigen energie leren kennen

We gaan eerst aan de slag met onze eigen energie. Het kan zijn dat je al bekend bent met Reiki, magnetiseren of chakra healingen. Maar we besteden toch hier de aandacht aan omdat het goed is even stil te staan bij je eigen energie en dat je deze in de loop van de tijd steeds beter leert kennen. Focus is belangrijk, of je nu met magie aan de slag gaat of om meer bij jezelf te blijven en het is dus goed wanneer je je extra bewust bent van hoe je je voelt tot aan het waarnemen van spanningen in je lichaam en zo snel mogelijk deze stress kwijt te raken tijdens het manifesteren van je magie.

Er zullen dus een aantal praktische oefeningen voorbij komen.

Ademhalingsoefening 

Je kunt bij elk van de oefeningen kiezen dit te lezen, zelf op te nemen of de audio te beluisteren.

  • Ga zitten op een rechte stoel met je voeten op de grond naast elkaar. 
  • Concentreer je op je ademhaling zodat deze diep en rustig wordt.
  • Ga daarna met je gedachten de stroom van je ademhaling volgen.
  • Voel hoe je lichaam zich vult met lucht en ervaar hoe je buik op en neer gaat.
  • Schakel nu over, voor zover je dat nog niet deed, naar het in- en uitademen via de neus.
  • Visualiseer nu dat je een ballon bent. Adem in en laat de ballon volstromen, adem uit en voel hoe de ballon leegstroomt. Doe deze oefening drie keer. Waarbij je iedere keer dat je uitademt tot drie telt voordat je weer inademt. Voer deze ballonademhaling zes keer uit en forceer niets.

Ontspanningsoefening

  • Ga liggen op je rug, op een bank of bed, met je handen langs je lichaam en je benen in een ontspannen rechte positie. Concentreer je op je ademhaling totdat deze rustig is.
  • Adem rustig door terwijl je met je gedachten heel langzaam van je voeten, naar je knieën, naar je dijen, billen, bekken, buik, borst en schouders gaat. Telkens als je uitademt , probeer je spanningen los te laten die kleven aan een lichaamsdeel.
  • Wanneer je aangekomen bent bij je schouders  ga dan met je aandacht naar je armen, handen, vingers en ga dab terug naar je schouders, via je nek naar je hoofd. Ontspan jezelf nu goed en ga nu met je gedachteb via je nek  schouders onderrug, bekken, dijen, knieën, naar je voeten. Wanneer je gedurende deze terugweg merkt dat er ergens spanning zit besteed daar dan nog extra aandacht aan door goed in en uit te ademen en bij iedere uitademing spanningen bewust los te laten. Wanneer je weer terug bent bij je voeten, geniet dan van je ontspannen gevoel en van de ondersteunende muziek.

Energie voelen in je handen

  • Ga op een rechte stoel zitten met je ogen open en adem een aantal keer goed diep in en uit terwijl je handen losjes rusten op je bovenbenen. Als je voelt dat je er klaar voor bent begin je.
  • Wrijf je handen gedurende twee a drie minuten over elkaar, alsof je je handen aan het wassen bent 
  • Houd daarna je handpalmen tegenover elkaar, maar niet tegen elkaar, zo ee 15 centimeter afstand, ter hoogte van je middel. Ervaar wat je voelt 
  • Beweeg je handpalmen nu van elkaar af en naar elkaar toe en word je gewaar van datgene wat je voelt.
  • Wrijf nu je handen nogmaals tegen elkaar. Wrijf op een stevige manier. Ontspan je handen daarna zodat je vingers zich vanzelf spreiden. Houd daarna je handen zo ver mogelijk uit elkaar met de binnenkant van de handen, de handpalmen, naar elkaar toe gericht.
  • Wrijf je handen nu nogmaals zo een 2 a 3 minuten over elkaar, alsof je je handen wast. Wrijf over de handpalmen en ook over de bovenkanten van de handen, laat je handen je eigen vingers massereb. Houd  nu de handpalmen wederom tegenover elkaar zo een 15 cm. ertussen. Visualiseer nu dat er een lichtbal zich tussen je handen bevindt.
  • Je kunt je handen weer uit elkaar bewegen en naar elkaar toe, terwijl je de lichtbol blijft visualiseren. Kijk naar wat er gebeurt en/of naar wat je voelt.
  • Steek daarna je beide handen in de lucht met de handpalmen naar boven gericht, alsof je een bal op een vollybalachtige wijze omhoog houdt. Observeer je handen nu heel goed en probeer wat wazig te kijken terwijl je kijkt naar je vingers die je een beetje uit elkaar kunt duwen. Zie je een soort waasje? Iets mistigs? Voel je misschien warmte of tintelingen ? Kijk wat er gebeurt of wat je voelt.
  • Sla daarna je handen krachtig uit. Leg je handen even op je schoot en adem een aantal keer goed in en uit terwijl je de oefening loslaat.

Licht in jezelf 

  • Ga zitten op een rechte stoel net de voeten op de grond en je handen losjes op je schoot. Adem normaal in en uit door de neus, niet te diep.
  • Doe nu je ogen dicht en visualiseer dat je in een bol van lichtende energie zit. Concentreer je op je licht om je heen.
  • Adem nu dieper in en voel bij iedere inademing hoe het licht, dat je inademt, je lichaam vult. Wanneer he uitademt,  visualiseer dan dat je licht uitademt via je huid. Houd deze manier van licht inademen en licht wordeb een aantal minuten vol.
  • Ervaar dan hoe jij licht kunt zijn en kunt uitstralen.

 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.