• Standaard verzending van maar slechts €2,50 per post!
  • Online cursussen makkelijk te volgen vanaf tablet, smartphone of laptop!

omgaan met spanningen

Er zijn vele manieren om met stress en spanningen om te gaan. Om straks goed te kunnen ontspannen is het belangrijk dat je weet waardoor je gespannen raakt en wat dat met je doet. De volgende oefening is hier geschikt voor.

Oefening om spanning te lokaliseren

Ga zitten in een rechte stoel, sluit je ogen en haal een aantal keer diep adem. 

Ga in gedachten terug naar de situatie van jezelf waarbij je spanningen of stress had of je jezelf onaangenaam voelde. Probeer de situatie goed voor de geest te halen maar doe dit op een afstandelijke manier. Je kunt beelden van de situatie laten opdoemen of goed de situatie in gedachten naar voren halen.

Schenk nu aandacht aan datgene wat je voelt. Voel bijvoorbeeld fysieke pijn, wordt je emotioneel of kijk je op een rationele manier ernaar? Misschien wel een combinatie.

Open je ogen en beschrijf voor jezelf wat je allemaal voelde gedurende deze oefening.

Sluit daarna weer je ogen en plaats je handen losjes op je bovenbenen. Concentreer je op je ademhaling en concentreer je tijdens het inademen op het inademen van liefde, terwijl je tijdens de uitademing je lichaam ontdoet van de narigheid van de situatie waar je aan gedacht hebt. Laat de nare situatie los.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.